The course is intended to provide the students with the skills and tools to understand the dynamics of innovation and define a successful innovation strategy.

Obiettivo del corso è di consolidare la conoscenza dei principi di finanza alternando lezioni teoriche a casi di studio ed esercitazioni al fine fornire agli studenti le competenze necessarie per la risoluzione di problematiche di natura finanziaria tipiche di una realtà aziendale e il governo del processo decisionale sulla scelta di investimenti e di modalità di finanziamento degli stessi.

Il corso ha come obiettivo quello di fornire agli studenti la strumentazione necessaria per la comprensione e la definizione delle strategie di crescita delle imprese, grazie anche al supporto dell’analisi delle tecniche e degli strumenti utilizzati a tal fine. 
Il corso è articolato sull’analisi e sull’implementazione dei processi di decisione strategica quali, ad esempio: in quale settore deve operare l’impresa? Quali sono i limiti alla crescita? 
Ambiente esterno, ambiente interno, risorse, competenze saranno analizzati al fine di individuare come valutare la decisione strategica più opportuna.

The course focuses on the design of organizational forms and functions that enable value creation under different environmental conditions and by exploiting the potential of digital technologies. After completing the readings, topic overviews, case analysis, and project works, students will be able to:

  1. Present a variety of the best methods for advanced organization design
  2. Underscore the concept that there is no one way to business organization; a variety of models, methods and approaches is required to fit each organization and business requirements
  3. Illustrate the fact that all managers must know and practice good organizational skills

Course Objectives:

  1. To think systematically and strategically about organization design and digital architectures
  2. To understand what really needs to be done to implement these policies


There are three basic requirements for the course:

  • participation in class discussion
  • written work (project work – paper in groups)
  • group presentation

The course focuses on the design of organizational forms and functions that enable value creation under different environmental conditions and by exploiting the potential of digital technologies.